sâmbătă, 21 noiembrie 2009

"angel radios!"


A la fin d’une histoire d’amour, unul dintre momentele in care atat barbatii cat si femeile se bagatelizeaza (intr-un mod naiv insa) se contrage in gestul lor impulsiv de a lua apararea “noului venit”. Gestul acesta le tradeaza o lipsa de tact, le dezgoleste lasitatea. In loc de a spune simplu :”am pe altcineva”, se cramponeaza in formulari alambicate, in scuze penibile. Niciodata nu e vina celui vizat. Parca pana atunci cei doi ar fi trait intr-un “orb al gainii” sfasietor sau, in cel mai bun caz, hazardul savarsise o eroare impardonabila. Dar, in majoritatea cazurilor eroarea e de natura umana care, pana la un anumit punct, e si ea o masinarie.

Cand se pregatea sa o paraseasca pe dna. Bovary, dupa ce termina de incropit scrisoarea, Rodolphe reflecta :

“-Biata femeie! O sa ma creada mai nesimtitor decat o stana de piatra; ar fi trebuit si cateva lacrimi pe deasupra; numai ca eu nu pot plange; asta nu-i vina mea”

si atunci, turnandu-si putina apa intr-un pahar, Rodolphe isi muie degetul si lasa sa cada de sus o picatura mare, care facu o pata stearsa de cerneala; apoi, vrand sa sigileze scrisoarea dadu peste pecetea Amor nel cor.” (G. Flaubert-“Madame Bovary)

2 comentarii:

  1. dar nu am pe nimeni si da, este vina mea. totusi, nu sunt deloc rodolphe, iar ea nu a fost niciodata madama bovary. doar unele gesturi ale ei ma deranjau, dar in rest era admirabila. judecand acum, fireste, imi pare rau pentru ruptura, dar ce pot face? ea ma ignora total, eu am devenit si mai mic, si mai neinsemnat decat pana acum. ne-am atomizat, parca. sunt multe de spus, dar cine sa te-asculte?

    RăspundețiȘtergere
  2. ea te asculta, daca vrei a-i spune oarece...

    RăspundețiȘtergere